Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Podsumowanie Międzynarodowych Targów Spożywczych Prodexpo w Moskwie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Monika Szymczuk | 2016-03-04 08:48:30
prodexpo, targi spożywcze

W dniach 8-12 lutego 2016 r. w Moskwie odbyła się 23 edycja międzynarodowych targów artykułów spożywczych, napojów oraz surowców do ich produkcji Prodexpo, zorganizowana przy wsparciu Ministerstwa Rolnictwa FR i Izby handlowo-Przemysłowej FR.

Wg danych organizatora powierzchnia tegorocznej imprezy wyniosła około 100 tys. m2, udział wzięło 1986 firm, w tym 1424 rosyjskie i 562 zagraniczne z 65 krajów. Targi odwiedziło ponad 55 tys. osób. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją wielkość imprezy i ilość uczestników faktycznie nie uległy zmianie. Zmieniała się natomiast struktura geograficzna uczestników. W porównaniu do poprzedniej edycji ilość firm rosyjskich wzrosła o 11% a zagranicznych zmalała o ponad 20%.

 

Udział firm z Polski

Polskę reprezentowało 9 firm z własnymi stoiskami. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji zorganizował stoisko o powierzchni 12 m2, połączone ze stoiskami 2 polskich firm. Stoisko miało charakter narodowy, akcentując w ten sposób obecność Polski na rynku rosyjskim ogólnie i na samej imprezie w szczególności.

 

Na stoisku WPHI prezentowane były materiały informacyjne o polskiej gospodarce, materiały promocyjne POT oraz materiały 27 firm: Geochem Sp. z o.o. (producent mrożonek), Horeca Service Sp. z o.o. (sosy i dodatki dla branży cukierniczej), Lider Trade Sp. z o.o. (handel mrożonkami), Oerlemans Foods Siemiatycze Sp. z o.o. (producent mrożonek), Poland Fruits (czasopismo branżowe), Pol-Foods Sp. z o.o. (producent makaronu oraz półfabrykatów do produkcji chipsów i snacków), Rene (producent kawy i herbaty), WSP Społem (producent snacków, przetworów warzywnych itp.), Urbańscy Sp. z o.o. (producent wyrobów cukierniczych mącznych).

Duża ilość materiałów na stoisku promocyjnym WPHI była wynikiem wspólnych działań Wydziału oraz Polsko-Rosyjskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Warszawie i Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco w Warszawie, które zainteresowały swoich członków tego typu formą promocji na rynku rosyjskim i skoordynowały zbiórkę materiałów. Biorąc pod uwagę rosyjskie embargo na artykuły rolno-spożywcze, większość materiałów dotyczyła branży cukierniczej oraz przetworów owocowo-warzywnych, czyli tych produktów, które nie są objęte ograniczeniami.

 

Udział firm zagranicznych

W wystawie uczestniczyły firmy z 65 krajów świata. 27 krajów zaprezentowało stoiska narodowe. Spośród krajów europejskich największe stoiska zorganizowały: Węgry (15 firm i organizacji), Hiszpania (26), Francja (21), Włochy (34), Portugalia (20). Na mniejszą skalę wystąpiła Austria, Grecja, Bułgaria, Łotwa, Czechy i Polska. Z krajów europejskich spoza UE stoiska narodowe posiadała Serbia i Macedonia. Ponadto w wystawie własne stoiska narodowe zaprezentowały: Argentyna, Algieria, Armenia, Brazylia, Chile, Chiny, Iran, Meksyk, Paragwaj, RPA, Sri-Lanka, Tajlandia, Tunezja i Urugwaj.

 

Osobne stoiska posiadały również firmy z Australii (1), Azerbejdżanu (3), Białorusi (69), Belgii (2), Chorwacji (1), Cypru (1), Danii (2), Estonii (1), Fidżi (1), Finlandii (2), Gruzji (5), Niemiec (11), Islandii (1), Indii (8), Indonezji (1), Irlandii (1), Kazachstanu (14), Kirgizji (1), Kolumbii (2), Laosu (1), Libanu (1), Litwy (7), Malezji (1), Maroka (1), Peru (2), Korei (4), Mołdawii (3), Singapuru (1), Słowacji (1), Syrii (1), Tadżykistanu (1), Holandii (3), Turcji (5), Ukrainy (4), USA (2), Uzbekistanu (9) Wielkiej Brytanii (3) i ZEA (1).

 

Zbigniew Ekiert

I Sekretarz WPHI Moskwa





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

IP BOX dla programistów

IP BOX dla programistów Oferta obsługi prawnej przy preferencyjnym opodatkowaniu IP BOX obejmu...
Polska - Wrocław 2020-10-29 Dodał: Doradztwo/consulting/edukacja Zobacz ofertę

Pendrive z nadrukiem

Konieczność wykorzystania komputera w pracy to już codzienność. Tak samo w przypadku pendrive z n...
Polska - ŻARY 2019-10-08 Dodał: Adam Burzyński Handel Zobacz ofertę

Smycze reklamowe

Stanowią one jeden z najbardziej praktycznych gadżetów reklamowych, są to smycze reklamowe. Są po...
Polska - ŻARY 2019-09-24 Dodał: Adam Burzyński Handel Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert