Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Relacja z wystawy MIMS Automechanika 2016

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Monika Szymczuk | 2016-09-23 12:59:36
mims automechanika

Udziału przedstawicieli Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Moskwie w wystawie MIMS Automechanika 2016

 

W charakterze wystawcy, WPHI wziął udział w międzynarodowej wystawie części i zespołów samochodowych oraz urządzeń i środków do obsługi technicznej samochodów „MIMS Automechanika 2016”, która odbyła się w Moskwie w dniach 22-25 sierpnia 2016 r. W tym roku, wystawa zgromadziła 1127 wystawców z 35 krajów, z czego 9 ekspozycji wystawców zagranicznych miało charakter narodowy.

 

W wystawie (w formie stoisk) uczestniczyło 10 firm: Celkar Sp. z o.o., CIMAT Sp. z o.o., Frogum Mirosław Frontczak i Wspólnicy Sp. j., HORPOL J.I.A.T. Horeczy Sp. j., POLMOstrow Sp. z o.o., WAS, PTS "WAŚ" Józef i Leszek Waś Sp. j., Auto-Starter, Е-МОТО Sp. z o. o., Złotecki Sp. z o. o., FRISTOM Sp. z o. o., Sp. k.. Organizatorem udziału w wystawie polskich firm była ITE Poland Sp. z o.o.

 

Na stoisku informacyjno-promocyjnym WPHI prezentowane były oferty (katalogi, foldery, ulotki, reklamówki) ok. 20 polskich przedsiębiorstw (nie biorących bezpośredniego udziału w wystawie). Powyższe materiały zostały przekazały do WPHI w formie elektronicznej i ujęte w katalogach (w tym na CD) lub drukowanej (przewiedzione do Moskwy transportem Wydziału).

 

Podczas rozmów z polskimi wystawcami, przedstawiciele WPHI:

- zapoznali się ze stanem obecnym i perspektywami rozwoju działalności polskich firm na rynku rosyjskim, a w szczególności z procesem adaptacji do nowych warunków finansowych wywołanych deprecjacją miejscowej waluty w stosunku do walut obcych,

- przekazali podstawowe informacje dotyczące katalogu usług świadczonych nieodpłatnie przez WPHI na rzecz polskich przedsiębiorców podejmujących działalność na rynku rosyjskim oraz przekazali materiały informacyjno-promocyjne przygotowane przez WPHI;

 

Znaczący udział w wystawie polskich producentów i dostawców części i zespołów samochodowych oraz świadczy o ugruntowanej pozycji Polski na tym rynku i ciągłym zainteresowaniu strony rosyjskiej polską ofertą handlową.

 

Oceniając perspektywy rozwoju kontaktów handlowych z Rosją w sektorze motoryzacyjnym, większość rozmówców podkreślała, że spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji (ok. 30% w 2014 r. i 10% w 2015 r. ) nie przekłada się wprost na spadek zapotrzebowania na części i zespoły i ich sprzedaż utrzymuje się na względnie dobrym poziomie. Polscy eksporterzy, z reguły, nie są dostawcami części i zespołów dla wielkich zakładów motoryzacyjnych, czy zagranicznych montowni na terenie Rosji. Spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na części i zespoły służące do remontu samochodów używanych, co stwarza polskim producentom i dostawcom tych wyrobów szansę zagospodarowania kolejnej niszy eksportowej.

 

Wnioski:

 

1. Aktualna sytuacja na tut. rynku motoryzacyjnym tj. postępujące zjawisko starzejącego się parku samochodowego stwarza dodatkowe możliwości eksportowe dla naszych producentów i eksporterów. Z deklaracji naszych firm – uczestników wystawy MIMS – polskie towary znajdują uznanie wśród tut. nabywców, tak co do ich jakości jak i konkurencyjnej ceny. Według rosyjskich danych za 6 m-cy 2016 r. polski eksport do Rosji w dziale 87 (pojazdy nieszynowe oraz części i akcesoria) osiągnął wartość 105,1 mln USD, tj. stanowił 6% naszego eksportu do Rosji i 1,5% ogólnego rosyjskiego importu ze świata w danym dziale, z czego w grupie 8708 (części i akcesoria do pojazdów silnikowych) odpowiednio: 61,9 mln USD, 3,5% naszego eksportu do Rosji i 2,4% ogólnego rosyjskiego importu w danej grupie.

 

2. Biorąc pod uwagę obecną pozycję polskich eksporterów części i zespołów samochodowych na rosyjskim rynku zasadne wydaje się dalsze wspieranie tegoż sektora. Elementem takowego wsparcia mogłaby być organizacja w 2017 roku (w ramach MIMS) ekspozycji firm na stoisku narodowym (z lokalizacją wszystkich firm w jednym miejscu), które byłoby zauważalne na tle innych ekspozycji i pozytywne w odbiorze przez potencjalnych klientów i zwiedzających. Do rozważenia byłaby także organizacja przedsięwzięć towarzyszących (matchmakingu, spotkań b2b).

 

Opr.: Stanisław Podściański